Näytä/piilota pikalinkit

Sähkökatkoksen sattuessa

Toimintaohjeet sähkökatkoksen sattuessa:

  1. Ota yhteys naapuriisi ja tarkista, onko ainoastaan sinun asuntosi sähköttä vai koko lähialueesi. 
  2. Jos sähkökatkos koskee vain omaa asuntoasi, tarkista sulakkeet.
  3. Jos sulakkeet ovat ehjät, ota yhteys Kemin Energiaan.

Jos koko lähialueesi on sähköttä, olemme todennäköisesti tietoisia viasta omien hälytyslaitteidemme ansiosta. Toivomme, että sovit naapureittesi kanssa, kuka ottaa yhteyttä vikapäivystykseemme. Näin toimimalla ei päivystyksemme ruuhkaudu monista puheluista. 

ÄLÄ SOITA SÄHKÖKATKOKSESTA ALUEHÄLYTYSKESKUKSEEN! 
 

Pahasti poikki -näin selviät pitkästä sähkökatkosta

Pahasti poikki -kirjasesta saat hyviä käytännön vinkkejä miten jokainen meistä voi etukäteen varautua pitkäkestoisiin sähkökatkoihin. Lisäksi kirjasesta löytyy ohjeita kuinka sähkökatkon aikana on järkevää toimia ja miksi.

Kirjasen on julkaissut Puolustusministeriö yhteistyössä Energiateollisuus ry:n, Sener ry:n, Fingrid Oyj:n ja Huoltovarmuuskeskuksen kanssa.

Myrsky  -miten siitä selvitään

Lisää tietoa sähkökatkoksen mahdollisuuteen varautumisesta löydät Energiateollisuuden toimittamista ohjeista.  Ohjeistosta voit myös lukea kahden sähköyhtiön valmistautumisesta myrskyyn, myrskyn aikaisesta toiminnasta ja mitä siitä opittiin. Ohjeisto on luettavissa tästä.

Vikailmoitukset

Ilmoitukset sähkönjakeluhäiriöistä Kemin Energian jakelualueella pyydämme ilmoittamaan numeroon 020 366 040 kaikkina vuorokauden aikoina.

Kemin Energia Oy
Asiakaspalvelu 010 287 7800 (ma-to klo 8-18, pe klo 9-16 (8,80snt/min)), Vaihde (016) 259 303 (ei energialaskutusasiat), Telefax (016) 220 032, Avoinna ma-pe 8.30-11.30 ja 12.30-15.00
Työlaskutus 040 6800 698, Kaapeleiden ja lämpöputkien paikannus sekä työmaasähköasennukset (016) 259 345
Vikapäivystysnumerot: sähkö 020 366 040, lämpö 040 511 5722

© Kemin Energia Oy